Az utolsó kaland / The last adventure

ENG 

Na hát megkésve bár, de csak elkészül a beszámoló az utolsó napokról. Az utolsó posztban éppen Tallinnba tartottam. Mikor megérkeztem körülbelül két percig esett a hó, amire nayg szükségem volt, hiszen nem voltam a topon éppen lelkileg. Na itt követtem el azt a nagy hibát, aminek a hatását az egész hátralévő utazás alatt éreztem. Gondoltam 15 percet tudok sétálni a bőröndömmel a hostelig, nem kell tömegközlekedés. Na igen, csak épp azzal nem számoltam, hogy mindenhol macskakövek lesznek, ahol a bőröndcipelés nem a legnagyobb móka, így mire a hostelbe értem, a hátamnak már vége is volt.

Na de nem volt megállás, a hostelben találkoztam egy magyar takarító lánnyal, aki adott egy térképet, meg néhány tanácsot, így indultam is felfedezni Tallinnt. Nagyon büszke voltam magamra, hogy egy papír alapú térképpel sikerült eligazodnom, szerintem ez volt az első alkalom. Mivel nem volt sok időm, eléggé rohanós volt a tempó, próbáltam mindent megnézni. Így, hogy karácsony előtt jártam ott, volt szerencsém a karácsonyi vásárt is megnézni, ami igazán jól jött, hiszen egy kicsit meghozta a karácsonyi hangulatomat. Kipróbáltam az egyik leghíresebb és legrégibb tallinni cukrászdát, ahol hosszú idő után ismét normális kávét ihattam (igen, voltak gondjaim a finn kávéval 😅). Ezen kívül kipróbáltam egy forró csokis helyet, valamint a sokak által ajánlott palacsintás helyet. A személyzetek kedvességével minden esetben volt néhány gondom, Finnországban más volt a helyzet, de összességében jó helyek voltak. Este hullaként értem vissza a hostelba, a srác, aki a check-in-t intézte, megjegyezte, hogy milyen jó ez a magyar akcentus. Na, ilyet sem hallottam még korábban. Este gyorsan megterveztem a rigai napomat, majd próbáltam aludni, de a korábba említett hátprobléma nem igazán hagyott.


Tallinn
Tallinn
Tallinn

Tallinn


Így olyan két óra alvás után reggel 6-kor már a buszon voltam Rigába. Körülbelül 4 óra volt az út, a buszon semmi kivetnivaló nem volt, még kávé is volt a buszon, plusz beépített tablet minden ülésnél filmekkel, zenével, sorozatokkal. Rigában már okosabb voltam, így a pályaudvaron hagytam a bőröndömet, és anélkül indultam útnak. Na meg térkép nélkül, hiszen a hostelba még nem mehettem ilyen korán. A telefonomon félig működő térképpel azonban valahogy elnavigáltam magam. A napot természetesen egy életmentő lattéval, valamint egy isteni mandulás croissainttal kezdtem egy kis kávézóban, innen indultam felfedezni a várost. Rigára nekem elég volt ez az egy nap, megnéztem mindent, amit előzetesen akartam, nagyon tetszettek a szűk, kis utcák, ezeken még persze el tudtam volna veszni, de összességében elég volt az egy nap nekem. Este a hostelbe ismét kimerülten tértem vissza, így egy kis tanulás után ismét hamar ágyban voltam. Aludni a hátam miatt továbbra sem igazán sikerült, illetve mikor végre elaludtam, hamar arra keltem, hogy remegek, annyira fázom. Így ismét néhány órás alvás után 7-kor már a Vilniusban tartó buszon ültem.

Riga

Riga
 Vilnius egyáltalán nem rabolta el a szívemet. A nevezetességek környékét leszámítva egyaltalán nem szép város, nem olyan ahol csak úgy elveszne az ember, és menne, amerre gondolja. Valószínűleg az is hozzájött, hogy ezen a napon már nagyon rosszul éreztem magam minden szempontból, és már csak haza akartam menni. Este ahhoz, hogy eljussak a hostelba kénytelen voltam buszozni. Gondoltam, rendes turista leszek és veszek jegyet. Bár mindenhol kerestem nem találtam semmilyen helyet, ahol vehettem volna, így a buszon voltam kénytelen, de még én éreztem magam rosszul, hogy jegyet merészelek venni a sofőrtől. Este ismét csak beestem az ágyba, miután gyorsan összepakoltam a bőröndöm úgy, hogy másnap beférjen a súlyhatárba a repülőn.

Vilnius

Vilnius
Csütörtökön reggel már a reptérre tartottam, utolsó energiáimat összeszedve, hogy végre hazaérjek. Ezt a kedves Ryanair nem könnyítette meg, ugyanis az első gépem 2 órát késett, ami tulajdonképpen mindegy volt, hiszen eredetileg 8 óra volt a két gépem között, de a második gép egy órás késése már nem esett jól. Este 11 körül azonban végre újra Budapesten voltam. Másnap kiderült, hogy sikerült összeszednem valahol egy jó kis influenzát, ami megmagyarázta miért voltam annyira szarul az utolsó két nap.

Tallinnt szerettem és visszamennék egy nap, Riga szép volt, de elég volt, Vilnius pedig nem az én helyem.

_______________________________________________________________________________

I know it is pretty late but here is my post about my last days. I was on the way to Tallinn in my previous post. It was snowing in Tallinn when I arrived. It was for like two minutes but I really needed it since I was not in the best place emotionally. I made the mistake at this point I regretted during the whole trip. I thought I could walk 15 minutes with my suitcase to the hostel I did not need the public transport. Well, yes I just did not think there would be cobblestones everywhere so carrying my suitcase was not fun at all and my back hurt pretty much by the time I arrived to the hostel.

But I could not stop, so the Hungarian cleaning girl I met with in the hostel gave me a map and some tips and I was already on my way to discover Tallinn. I was really proud of myself for using a paper map and that I actually could use it without getting lost, I think it was the first time for me. I went pretty fast since I did not have much time, and I tried to go to every sightseeing point. I was lucky that I was there before Christmas so I could walk at the Christmas market too which brought me some Christmas feeling. I tried one of the most famous and oldest confectionery in Tallinn where I could drink a normal coffee after a long time (yes, I had some problem with Finnish coffee - sorry Tommi 😅). I also tried a small hot chocolate place and a pancake place that was recommended by a lot of people. I had some problems with the kindness of the staff - the staff was much more kind in Finland - but all of them were nice places. I got back being pretty tired to the hostel, the receptionist guy liked my Hungarian accent that I have never heard before that someone would like Hungarian accent. I planned my day in Riga in the evening and then tried to sleep which was not easy with my back problem.

Tallinn
Tallinn


Tallinn
So after sleeping like two hours I was on the bus to Riga at 6 am next morning. It took approximately 4 hours to reach Riga. The bus was really nice they even had coffee and a tablet at every seats with movies, series and music on it. I was smarter in Riga so I left my suitcase at the bus station. I had no map this time since I could not go to the hostel at this time. I used the half working map on my phone to get on my way. I started the day with my life saving latte and a really good almond croissant in a small cafe and then went to discover the city. This day was enough for Riga for me. I saw everything I wanted before, I really liked the narrow streets I could spend some more time on them, but all in all a day was enough in Riga. I was exhausted again when I got back to the hostel, so after a short study session I tried to sleep, but my back had problems again and woke up pretty soon for that I was shaking. 

Riga

Riga

Riga
So after few hours of sleeping again I was on the bus to Vilnius at 7 am next morning. Vilnius did not steal my heart at all. The city was not beautiful except the sightseeing parts. I did not feel that I would get lost on the streets like in Riga. I would have probably liked it more if I felt better in any way, but I just wanted to go home at this point. I had to take the bus in the evening to get to my hostel. I thought I would be a nice tourist and buy a ticket. Although I tried to buy it everywhere I could not so I had to do it on the bus, but I actually felt bad when I asked the bus driver for a ticket. He was so rude that I regretted I bought a ticket and not cheated. As soon as I packed my suitcase to fit the limit next day at the airport I went to bed and tried to sleep again.

Vilnius

Vilnius
I was on the way to the airport on Thursday morning using my last pieces of my energy to finally get home. Ryanair did want me to get home so desperately since my first flight was two hours late which was okay since I had 8 hours between my two flights. But my second flight was one hour late and I had some problem with that I thought I would never be at home. Finally, I arrived around 11 pm to Budapest. I found out I had flu next day which explained why I felt so bad on the last two days.

I loved Tallinn and I would go back, I liked Riga, but it was enough for me and Vilnius is just not for me.

Megjegyzések

Legnépszerűbb / Most popular

Egy év az életemben / A year in my life

31 nap / 31 days

A világ legboldogabb országa / The happiest country

Egy csipet otthon / A pinch of home

Valaki / Someone