31 nap / 31 days

ENG ⇓

Tegnap volt pontosan egy hónapja, hogy megérkeztem, és elkezdődött az én tündérmesém. Mert hogy ez egy tündérmese, természetesen a mesékből sokszor kihagyott hullámvölgyekkel, de attól még az én mesém. Az én mesém egy ezer éves álomról, ami a ti szemetek előtt is válik valósággá napról napra. Az elmúlt egy hónapban rengeteget fejlődtem, tanultam, nem is annyira sulis dolgokat, sokkal inkább magamról, a környezetemről, az életemről. 31 nap, 31 pont arról, mi is változott meg bennem azóta:


  1. Nyitottabb lettem.
  2. Magabiztosabb lettem.
  3. Elhiszem, hogy ez tényleg megtörténik.
  4. Megtanultam második esélyt adni az embereknek.
  5. Megtanultam nem ragaszkodni, elengedni.
  6. Rájöttem, hogy lehetek igazán önmagam, a környezetem el fogja fogadni.
  7. Minden nap hálát adok az életnek az apró dolgokért is.
  8. Rájöttem, hogy egyedül lenni nem ijesztő, néha szükségem van rá.
  9. Kezdem megtanulni, hogy ne hagyjak mindent az utolsó pillanatra.
  10. Spontánabb lettem.
  11. Minden nap mosolyt csal az arcomra az itteni környezet.
  12. Kezd eltűnni a pesszimizmusom, elhiszem, hogy a jó dolgok igen is megtörténnek.
  13. Nem ijedek meg a hivatalos ügyintézésektől.
  14. Elhiszem, hogy ez a blog, a gondolataim érdeklik az embereket, hogy jó az, amit írok.
  15. Máshova kerültek a súlypontok az életemben.
  16. Elhiszem, hogy nem a távolság számít a kapcsolatok fenntartásában.
  17. Megtanultam félretenni az előítéleteimet, helyette igyekszem megismerni másokat, a véleményüket.
  18. Erősebb lettem.
  19. Megfontoltabbá váltam, különösen pénzügyi területeken.
  20. Lassan találok választ arra a kérdésre, hogy miért éppen Finnország és miért éppen Rovaniemi.
  21. Szerelmes lettem. Az országba, a városba, a természetbe.
  22. Már nem befolyásolja a hangulatomat az időjárás.
  23. Már el tudom képzelni, hogy hosszú távon éljek külföldön.
  24. Megtaláltam a második otthonomat.
  25. Rossz alvóvá váltam.
  26. Szinte teljesen eltűnt az életemből a düh, a harag.
  27. Úgy érzem, mintha itt védve lennék minden rossztól.
  28. Megtanultam segítséget kérni.
  29. Kalandvágyó lettem.
  30. Olyan ember lettem, aki nem menekül egy ölelés elől.
  31. Soha nem voltam még ilyen boldog.
Mindezek közül az utolsó a legfontosabb. Szinte biztos vagyok benne, hogy a következő három hónapban még lesz ennél feljebb, de egyelőre ezt nem tudom elképzelni. Nem is akarok erre gondolni, csak élvezem ezt a hatalmas boldogságot, és kívánom, hogy minden campus mundis/erasmusos élje át ezt.
_______________________________________________________________________________


It was exactly a month ago yesterday that I arrived here and my fairy tale started. Because this is a fairy tale even with the ups and downs that tales do not mention most of the times but it is still my tale. My fairy tale about how a thousand years dream becomes reality day to day in front of your eyes as well. I improved and learnt so much in the previous 31 days not about school but about myself, my environment and my life. 31 days, 31 points about what I have learnt:

  1. I became more open-minded.
  2. I became more self-confident.
  3. I can believe this is really happening.
  4. I learnt to give second chance to people.
  5. I learnt how to let go and not cling to things.
  6. I realized I can really be myself my environment will accept it.
  7. I am grateful everyday for the smallest things too.
  8. I found out being alone is not scary sometimes I just need some time to be alone.
  9. I started to learn not to postpone everything until the last moment.
  10. I became more spontaneous.
  11. The nature makes me smile everyday here.
  12. I became less pessimistic I can believe good things happen.
  13. I am not afraid of official administration anymore.
  14. I can believe this blog and my thoughts are interesting for people that I write well.
  15. The importance of things has changed in my life.
  16. I believe distance is not the one that matters in relationships.
  17. I overcame of my stereotypes and trying to get to know people instead.
  18. I am stronger.
  19. I am more considered especially with finances.
  20. I can answer to the questions why Finland, why Rovaniemi soon.
  21. I felt in love. With the country, with the city, with the nature.
  22. I do not feel depressed because of the weather anymore.
  23. I can imagine living abroad for a long time as well.
  24. I found my second home.
  25. I became a really bad sleeper.
  26. Anger is almost disappeared from my life.
  27. I feel I am protected from bad things here.
  28. I learnt how to ask for help.
  29. I became adventurous.
  30. I do not run from hugging anymore.
  31. I have never been happier in my life before.
Last one is the most important one. I am pretty sure I will be even happier in the next three months, but for now I cannot imagine it. I do not want to think of it just enjoy this happiness in my life. I wish to every Campus Mundi /Erasmus student to experience the same.

Megjegyzések

Legnépszerűbb / Most popular

Egy év az életemben / A year in my life

A világ legboldogabb országa / The happiest country

Egy csipet otthon / A pinch of home

Valaki / Someone