Nemzetközi piac / International Market

ENG ⇓

Az előző bejegyzésben említett magyar édesség a kürtőskalács volt. Na sikerült kitalálni?

Múlt héten Rovaniemi Week volt, aminek része volt a négy napig tartó nemzetközi piac, ahol a világ 30 országa vett részt a saját ételeivel, italaival. Az országok között volt Magyarország is, kürtőskalácsot és lángost lehetett kapni a standjuknál. Nekem a kürtőskalács az egyik kedvenc magyar édességem, egy barátom pedig pont mesélte, hogy kürtőskalácsot evett otthon, mondtam neki, hogy ne kínozzon, mert én hónapokig nem ehetek. Ezek után csütörtökön meg tudtam, hogy a nemzetközi piacon árulnak. 

Így szombaton úgy jártam körbe a piacot, mint egy kisgyerek és kerestem a magyar standot. Amikor pedig megtaláltam és kértem egy fahéjas (mert az a legjobb) kürtőskalácsot, olyan voltam, mint egy hat éves kisgyerek, aki megkapta karácsonyra a hőn áhított játékot. Még az eladó is furán nézett rám. 😂 Olyan boldogan majszoltam, teljesen átadtam magam az élvezetnek. Bár nem egy Vitéz kürtős féle kürtőskalács volt, azért nagyon jól esett.

Valószínűleg említettem már itt a blogon az isteni finn csokit, amibe teljesen beleszerettem. A belgák mindig azt mondták, hogy a belga csoki sokkal jobb. A piacon volt lehetőségem tesztelni, vettem egy tábla mézes-mandulás belga csokit. Hát az nem győzött meg, itt még a finn csoki vezetett. Azonban vettem még négy kis bonbont is, málnásat, mogyorósat, pisztáciásat, valamint karamell fudge ízűt. Na ezek már meggyőztek, a pisztáciás valami isteni volt, tényleg nem ettem még ennyire finom csokit. Szóval innen üzenem belga barátaimnak, hogy igazuk volt.

Sajnos sem pénzem, sem elég nagy gyomrom nem volt mindent megkóstolni, amit szerettem volna, de boldogan tértem haza kürtőskaláccsal a gyomromban és belga csokival a táskámban.

_______________________________________________________________________________

The Hungarian sweet I mentioned in my previous post was Sekler Cake. Could you guess it?

There was Rovaniemi week last week here, the four-day long International Week was part of it where you could taste the food or drinks of 30 countries. Among the countries I could find Hungary as well you could buy Sekler Cake and Lángos (which is amazing as well) at the Hungarian stand. One of my favourite Hungarian sweets is Sekler Cake and one of my friends told she was eating Sekler Cake like two weeks ago, I said to her to not torture me because I would not eat it for four months. Then I was told there was Sekler Cake in the International Market. 

So I went to there on Saturday, I was like a little child while I was looking the Hungarian stand. When I found and asked a cinnamon one (since it is the best) I was like a six years old child who just got her dream present for Christmas. The sales guy also looked me weird I think he did not understand when I was so excited. 😂 I ate it so happy I was just focusing on my sweet. Although it was not like a Vitéz Kürtős (they make the best ones in Hungary) Sekler Cake but it was really good.

I have already written about the amazing Finnish chocolate that I fell in love since I am here. Belgian guys always said to me that Belgian chocolate was so much better. There was also Belgian stand on the International Market so I got a chance to try it I bought a bar of honey-almond chocolate that did not convince me. However I also but some bonbons, like raspberry, hazelnut, pistachio and caramel fudge. They were convincing especially the pistachio one, I might have never eaten so good chocolate before. So, my Belgian friends: you were right.

Unfortunately, I did not have enough money or enough space in my stomach to taste everything I wanted, but I went home happy with the Sekler Cake in my stomach and Belgian chocolate in my bag. 

Belga csoki / Some Belgian chocolate
Mert a belső számít /
Its whats on the inside that counts

Kürtőskalács / Sekler Cake

Megjegyzések

Legnépszerűbb / Most popular

Egy év az életemben / A year in my life

31 nap / 31 days

A világ legboldogabb országa / The happiest country

Egy csipet otthon / A pinch of home

Valaki / Someone