Más / Different

ENG ⇓

Túl vagyok a második egyetemi hetemen is. Nem voltak könnyű napok, egyelőre nagyon szokatlan ez a tanrend. Rögtön hétfőn elő kellett adni a múlt heti beadandónkat, otthon nem izgulok egy előadás előtt, már megszoktam, sokszor adtam elő idegeneknek is, de itt más volt. Úgy gondolom, hogy jól tudok angolul, de itt, Finnországban ez kicsit mást jelent, hiszen a finnek tényleg jól beszélnek angolul, illetve akik itt vannak Erasmuson ők is. Ahhoz képest, hogy milyen otthon a nyelvoktatás, ahhoz képest, hogy hányszor kaptam meg a tanáraimtól, hogy nem tudok angolul, csak azért mert rossz igeidőben mondtam valamit, ahhoz képest tényleg jól tudok angolul. Én a szerencsések közé tartozom, akik megtalálták magunkban a kellő önbizalmat, hogy megszólaljanak, így szerencsére azt is megláttam, hogy előbb beszélni kell tudni, utána pedig egyre jobban és helyesebben megy majd. Sajnos ezt itthon fordítva próbálják. Bár nem tudom itt kint, hogyan tanulnak meg az emberek angolul, de ezt is jól csinálják, nem találkoztam még olyan emberrel itt kint, aki ne tudott volna angolul.

Így hát egy kicsit kevésnek érzem itt kint az angol tudásomat, de szerencsére egész tűrhetőre sikerült az előadásom.

Hétfőn volt az első piackutatás órám, amit már vártam, ugyanis azt hiszem az egyik leghasznosabb tárgy lesz, egy jó piackutatással nagyon sok mindent el lehet érni, így örülök, hogy ezt itt tanulhatom, ahol a tananyag része egy elemző program használata is.

A keddi és szerdai nap volt igazán szokatlan számomra. B2B, illetve CRM óráim voltak, mindkét nap, ugyanazzal a tanárral. Kedden az óra elején kaptunk egy nagyon rövid elméletet, körülbelül 20 percet, majd csoportos beadandókat kellett írni, erre volt a szerdai nap is. 

Nem volt könnyű. Sőt nehéz volt. B2B-n ráment az egész délelőttünk, hogy megfejtsük, miről szól a feladat, hogyan értelmezzünk. Majd elemzéseket kellett végezni különböző piacokon (na ilyet sem csináltam még soha). Végül elő kellett állni egy szerviz csomaggal, melyet nemzetközi piacra szánunk, mindezeket pedig beadandó formájában összegezni. Sokszor éreztem magam feleslegesnek a két nap során, folyton azt éreztem, hogy egyik ötletem sem talál meghallgatásra a csapatomon belül, így nem volt könnyű a munka. 

Nagyjából ugyanez volt a menetrend CRM-n is, ugyanazzal a csapattal, csak itt két beadandó. Itt már különösen éreztem, hogy nem jó, amit csinálok, a végén már nevetséges dolgokba kötöttek bele. Nem igazán értettem és értem azóta sem, hogy miért kaptam ekkora ellenállást. Igyekszem túltenni magam rajta, remélem a jövőben más csapatban eredményesebb lehetek.
Összegezve nehéz napok voltak, van még mit megszokni a rendszerben, de az biztos, hogy életszerűbbnek tűnnek ezek a feladatok, bár egy kicsivel több elméleti háttér biztosítása megkönnyítené a helyzetünket.

_______________________________________________________________________________

I am passed my second week at the university. There have not been easy days this kind of curriculum is still unusual for me. We had to present our assignment from last week on Monday. I am not nervous at home when I have to hold a presentation I am used to it I presented a lot in front of strangers as well, but it was different here. I think I am good at English although here, in Finland it means something else since Finnish can speak in English really good and other exchange students as well who are here. 

Compared to language teaching in Hungary or compared to how many times my teachers said to me I could not speak in English only because I have said something in a wrong term I really can speak well in English. I am one of the lucky ones who found enough self-confident to start speaking and could realize that you have to speak first and you can get better and better with speaking. We are taught to be perfect first and then speaking in Hungary. Although I do not know how English is taught in Finland they must do it well since I have not met anyone here who could not speak in English.

So I feel my knowledge is not totally enough here, but luckily I could do my presentation quite well.
I had the first marketing research class on Monday that I really waited for because I think it is one of the most important subjects. Yo can reach much with a good research so I am glad I can learn it here where I can also learn how to use a system for analyzing the research.

Tuesday and Wednesday were really weird for me. I had B2B and CRM lessons on both days with the same teacher. At the beginning of the classes she spoke about some theoretical issues in 20 minutes and then gave us to group assignments. We had the whole Wednesday to finish the assignments.

It was not easy at all. It was hard. We needed a whole morning to figure out what the task is about in B2B. Then we had to make analyzes for the different markets (that I have not done before either). Finally we had to create a service package that we had to sell on the international market and summarize everything in the assignment. I felt more that I was useless since I felt my ideas were always rejected by my group mates so it was really hard to work on the assignments.

CRM classes were pretty much the same as B2B although we got two assignments here, but easier ones. Here I really felt that what I am doing was always wrong at the end I just wanted to go away because I felt they are looking for ridiculous mistakes in my work. I could not understand and still cannot why I was rejected so many times. I am trying to get over it I hope I can be more successful in the future maybe with other group.

Summarizing the week, these days were hard I still have to get used to this system but this way of teaching looks more realistic than the Hungarian one. Although a little bit more theoretical curriculum would help us a lot to solve the cases. 

Megjegyzések

Legnépszerűbb / Most popular

Egy év az életemben / A year in my life

31 nap / 31 days

A világ legboldogabb országa / The happiest country

Egy csipet otthon / A pinch of home

Valaki / Someone